Showing posts with label kawin2. Show all posts
Showing posts with label kawin2. Show all posts

Sunday, June 14, 2009

kawen part 1

10
*dari atas kiri.. along.. ita.. cikja..dikdah..cikara..wani..*

pernah tgk gmbr di atas nie?
inilah gmbr kami sedara mara..
kami semua tahun 80an..
dlm sedara2 kami..
kami jelah yg muda2 belia..
dan all anak2 dara.. huk3

so kami memang membesar bersama2..
dulu kecik2 mereka selalu dtg umah cikja..
dtg je mesti main besbol.. ahaks.. permainan wajib.. sampai abis badminton rosak.. uhuk2..
tapi takpe asal gembira..
lepas tu yg paling sadis bila kena mara sbb main baling selipar.. hahaha..
*ayok2 bukan cikja diaorg yg ajar cikja*
huk3..

itu zaman kecik2 skrang.. sume dah besar2 belaka..

ok inilah hasilnya...
setelah lebih 10 thun.. ahaks... semua dah besar2kn2?


nak jadikan cerita.. seorg dari rakan sepermainan kami ni telah pun kawen..
seminggu dah pun bergelar isteri org.. aduh2.. cepatnya masa berlalu..

memang seronok sgt2.. time majlis..
tapi penat tak terkatalah..
ish2.. aku dah duduk umah diaorg nie..
since khamis.. majlis ari sabtu..
di sbbkan kami ni ahli lelakinya kurang..
macam2 lah kami dok buat..
dari angkat itu angkat ini..
kemas itu kemas ini..
sampaikan malam..
rase macam kaki nak mintak cerai dgn badan..

nak tahu cerita lebih lanjut..
silalah ke blog.. mereka2 nie..
wani..
dikdah..

ahaks.. sama je pun.. nak2 kat blog wani tu..
pasal cerita T bukan nama sebenar..
mcm dah tak tahu nak cerita ape dah..
ape2 pun.. aku dah tambah sorang ahli keluarga baru..
anak angkat paksu..
abg mirul..
*ok dia memang abg.. tapi tua sethun je pun dari aku..di sebbkan dikdah ngan wani panggil abg.. aku pun ikutkan aje... dia org yg ke 2 kot aku panggil abg sbb tua setahun.. *
ahaks.. lantaklah.. dah memang abg.. =P

sbbkan title dia anak angkat paksu..
dia pun berkerja keras di majlis tu..
sbb anak lelaki paksu sorang je mat supi..
huk3.. lain semua bunga2 dia atas.. ahaks..
keluarga kami memang tak byk kumbang.. ahaks..
huk3.. memang nasiblah.. takley dilayan sbagai tetamu.. ahaks..
*padan muka*

lepas tu ape lagi??
huk3.. buat pertama kali aku panjat tangga tinggi2..
ahaks..
sbb nak turunkan banner..
sib bek sekali aje.. kalu byk2 kali memang catat sejarah lah..
ahaks..
aku ni penakut yg tunjuk berani aje..
syhh..

yang penting.. semuanya happening2 belaka..
seronok.. sbb?

1.. kami dah lama giler tak berkompol mcm tu..
2.. kami dah lama tak duduk dan bergosip..
3.. cikja dah rase mcm kembali ke zaman kanak2..
4.. happynya duduk ngan mereka..
5.. diaorg adelah sedara cikja yang paling best..

tahu tak..
kami memang dah lama tak berkumpul..
sbb tuntutan study kerja..
so memang takde masa..
kalu dia dtg umah cikja..
mesti cikja sibuk2 masak.. n mcm2 lah..
mesti tak sempat borak2 buat lawak..
so hari tu masa majlis kawen along.. memang happy sgt..

ntah bila kita nak mcm tu semula..
lepas nie mesti along dah tak masuk corum..
sbb dia dah kawen.. ahaks..

k lah.. nanti sambung lagi dan ade gmbr plak.. sbb ni malas nak carik gmbr.. ahaks.
p/s: ahaks kata part 1... mestilah ade part 2.. =P

Thursday, March 19, 2009

Wedding Plan? hahhaha In My Dream..

2
tag oleh LIZ yang cikja kenal time muda2..(sekrang pun muda.. tapi tyme tu lagi muda belia..) PKN...
1st time di tag hal2 sebegini... suka betul cikja.. okgedik2...


This My wedding's Plan Tagged

1. How old are you?
23 years and 10 days

2. Are you single?
hahah.. of course..

3. At what age do you think you'll get married?
24/25/26 maybe.. kalu dah sampai seru.. hohoho

4. Do you think you'll be marrying the person you are with now?
now? tak sesapa pun.. skip...

5. If not, who do you want to marry?
sapa ek? hahaha.. dgn nubhan? hahaha maybe.. melampau betul cikja menggedik.. dgn.. sesapalah...
" ehem2.. will u marry me sir?"

6. Who will be your bridesmaid & bestman?
sedara mara ku yang gourgeos... dan semua teman2 rapat ku...

7. Do you want a garden/beach or traditional wedding?
garden.. memang idamkan garden2 nie.. full of roses white n red the theme.. waaaa... berangankan? itulah kerja cikja dimasa lapang..

8. Where do you plan to go on honeymoon?
in his dream.. hahaha.. manapun.. asal berdua.. it's ok for me..

9. How many guests do you think you'll invite?
as many as i can.. hahha.. tapi selalunya kalu majlis umah aku tak pernahnya sikit.. ramai je..

10. Will that include your exes?
ofcourse..

11. How many layers of cake do you want?
3 .. tapi mest cantik dan unik.. hahaha (ok berangan lagi..)

12. When do you want to get married, morning or evening?
hahaha.. morning until evening until next day.. hahahha

13. Name the song/tune you'd like to play at your wedding:
lagu kawin..

14. Do you prefer fine dining or just normal spoon & fork?knife?
ape pun bole asal masuk dalam mulut...

15. Champagne or red wine?
sirap sudah..

16. Honeymoon right after the wedding or days after the wedding?
hahaha.. kot kalu lepas kawin terus honeymoon.. jawab nyer honeymoon dalam bilik jelah.. giler ke nak pi jejauh.. rumah yang berkapau tu sapa nak kemas?

17. Money or household items?
duit.. bley cover2..

18. How many kids would you like to have?
2.. hahah..

19. Will you record your honeymoon in DVD/CD?
mestilah.. memori tu.. bukanya byk kali..

20. Whose wedding plan would you like to know ?

- nard..(tag dia cikja tak pernah buat.. tapi buatlah tag cikja.. hahah)
- dikdah
-cik peanut..
-kirana.
-hyuuga..

Saturday, January 17, 2009

Pra Test dan Kad Kahwin..

5
alo.. perasan tak entry bawah nie??.. heheh.. live blogging from WIFI N82.. yang pasti bukan Hp cikja.. dari hp akak.. kekeke.. saje je memblogging.. try2.. kekek.. ok tutup cerita...

PRa TESt...
OMG.. setelah 12 kali blaja memandu.. (ok tau terlalu lama tu..) dapatlah buat pratest.. tu pun cikgu yang ajar mandu tu.. takut2 je nak bagi buat pra.. sbb dia kate tak berapa nak ingat lagilah apelah.. tapi ade pakcik yang mula organize cikja tu.. dia kate.. "hah buat pe blaja lama2 dah2 amik pra sabtu nie".. hari tersebut adelah hari rabu.. then tanyalah kat cikgu tu.. cikgu pun cakap.. ikut lah.. kalu dua hari nie ok buatlah pra sabtu.. then buatlah betul2 2 hari tersebut.. (hari khamis dan jumaat.. ).. setelah itu.. pada hari jumaat beliau pun berkata.. ok sok pra.. perasaan??.. lega.. sebenarnyer.. dah malas nak blaja kete.. sbb blajanyer kejap.. nak menunggunyer lama.. bosan giler babe.. macam nak tunggu pakwe je rasenyer..(ape kaitan??)...kekekek...
then hari ini.. buatlah pranyer.. lulus ke??.. of courselah giler ko tak lulus.. mampus kena bebel ngan mak itu.. dah lah tambah 4 kali blaja dah bebel2.. niekan plak nak amik pra 2 kali.. lagi ar.. so waiting list for test JPJ.. (ok tak sangka).. cerita pasal pra test.. tester tu kate cikja bawak mcm micheal schumaker.. hahah.. giler ko.. dia asyik soh tekan minyak je.. sampai aku plak ckp kat dia.. eh mane boley.. kawasan belok2 nie.. hahahha... tapi terpaksa jugak mendrift sakan.. takpernah2.. dgn cikgu pun bawak slow je.. 40 je.. sbb pernah kena marah terbawak lepas 60.. kekeke... ade dua kesalahan.. satu tak tgk cermin belakang mase memotong.. giler ko mase tu.. dia dok gertak mcm nie.. cepat2 masuk je.. ish... samapi satu mase tu cikja plak yang mara dia.. sbb ade kete.. kekeke.. lagi satu.. tak menggunakan gear yang sesuai.. hahha.. yelah cikja diajar guna gear ikut meter.. hahaha... tapi overall.. tester tu memang becok.. sabar jelah.. dah 4 hari duk dgn org sebelah yang diam aje.. rase lain jelah.. asyik kate.. ish2 takut saya.. ish bebaik jgn langgar bontot keta org.. aduhai.. sabar jelah cikja... ape2 pun lulus2.. yeah2222........

lepas balik dari pra tadi.. jenguk2 kat posbox.. ade kad yang lawa... even sampul pun dah lawa.. sgt admirer.. pandai chika pilih.. owh ok.. kad kawin tersebut milik chika... tak kenal chika???... aduhai.. beliau dah setraf red mummy tau... chika ade pemilik blog nurulism.com.. kad dia lawa wey... sgt2.. simple n very nice.. sampai mak pun sgt admirer dgn kad tersebut.. belek kad tersebut tgk ade laman web.. kadkahwinku.com.. wah kamu tempah online ke??.. uols know??.. selalunyerlahkan.. selalulah.. kalu org tempah online jarang dapat yg betul2 menepati citerasa..so.. this card very nice dan boleh dibanggakan.. nanti cikja kawin pun nak buat kad kawin disitu jugaklah.. heheheh.. bila kah?? love is magic.. tak sapa tahu.. bila kite akan kawin lambat ke cepat ke.. sbb kalulah cikja kate ahh... lambat lagi.. calon pun takde.. tup2.. 2 -3bulan lagi.. cikja dok pumpang2.. nak kawin.. hahahah.. sbb love is magic.. kawin also magic.. betul tak chika?.. heheh.. cikja dah amik gmbr kaad tersbut.. tapi syg seribu kali syg.. cikja tak bole nak upload.. masalh betul bila nak solve ntah.. geram sgt2..(kalu boleh nak :girl_13: celc*m).. hahah

ok entry hari ini di akhiri dgn beberapa ucapan...

kepada adik sedara- ALOng.. dia dapat masuk class sains.. boley ar jadi doktor.. syok2..(eh haku plak lebih2)...
kepada orkedanza- dapat tak email dari cikja??.. dah hantar dah ritu??.. tapi tak reply paper pun.. takut macam taksampai plak..

Friday, October 10, 2008

CustOm Album KAwIn...

2
N3 nie dituju khs kepada sesiapa yang akan melangsungkan perkhawinan.. cthnyer macam CHIKA dan mcm seorang lagi... kak Ceera ..... korang dah buat tempah photoghraphy ke??? eh~betul ke ..ke cameraman.. tak kesah lah... nak story kat korang... bukan ape lah... tiba den pun mengedik nak kawin.. saje ronder2 fotopages member den jumpa benda nie...tapi ape kan daya blum sampai serunyer lagi... melalut lah plak.. sebenarnyer nak story kat korang pasal.. design gmbr kawin yang cun melecun nie.. dia org buat as custom album.. alah.. ala2 mcm hikayatlah gitu.. fairytale.. buat adobe sikit2.. just nice je cik ja tgk.. tak mau cite byk lah meh tgk sat pic2 yang diorng telah wat...







look just nice right... mungkin bley request kot kalu nak buat caption sendri.. tu korang2 bley bincang ngan org2 yang melakukannyer.. siapa ek... ok.. gmbr2 diatas nie.. senior cik ja mase UUM dulu.. dia kembar.. abg man ngan abg min..yang buat... bley lah dpat no contact mereka berdua kat banner bawah nie..
nie no contact nyer...

Mie BroZ 0123405141
Man BroZ 0122458396


or click je kat banner kat atas tu tuk pi ke fotopages diaorg..
korang2 mesti nak tgk camne ghupa dia jadi buku... hah.. dia jadi mcm nie..






mcm lawa je kan.. sok aku kawin nak wat lah mcm nie.. perasan jadi erra n yusri ade majalah.. hehehehhe... kot nak buat majalah.. mane lah ade org nak beli.. so buat jelah mcm nie... jadi koleksi diri sendri.. dlm kate lain.. syok sendri.. wakakkaka... ikut yang aku baca lah.. korang kena lah tempah diaorng melalui


paper pun korang bincang ler bebaik.. sbb mane tau harga bagus.. hehehehhe... ok tak promotion cik ja?? heheheh.. saje sbb very nice artwork dia.. cik ja pun nak blaja wat artwork mcm ni.. lepas tu.. cik ja bley carik income plak.. ye tak.. hehehehehhe...

 

Friends