Wednesday, May 13, 2009

owh Ramainya~

7
arinie.. jam 5.30 dah tido2 ayam dah.. selalu kul 7.00 baru tido2 ayam.. nie 5.30 dah pun tido2 ayam... alarm dah pun berbunyi ten ten ten... erkk.. kol 6 dah bgn.. gosok baju.. gosok tudung.. mandi makeup.. *mesti tertanya~ nak pi mane nie?* hohohoh pi intibiu.. kat jabatan pelajaran lah.. yang mcm kat putrajaya tu.. as? pegawai tadbir....

tiba kat JPN tu.. pukul 7.30 pg.. tyme tu.. mcm dah ramai org.. dua khemah penuh ngn org.. ade lagi org luar2 khemah tu.. aku dah cuak giler terpinga2 sorang2.. hermm.. peluh2 dah.. sib bek pakai perfurm..

lepas tu.. kul 8.. dia bagi borang hijau.. soh isi detail ngan tampal gmbr.. mcm sengal.. nak carik gam plak.. hohoh.. lepas tu.. buat muka tembok.. mintak org gam.. lepas tu.. beraturlah.. ingatkan bley beratur ikut sesdap ati.. berhempit2.. bertolak.. nak2 jatuh lagi.. sampai lah atas.. dgn keadaan begitu azab sekali.. :( lepas tu.. org kat atas tu bley kate...

(tempat intibiu di astaka.. kena naik tngga bagai*bayangkanlah*)

abg: eh nie pegawai tadbir dik.. belah sana.. salah2..
cikja: ala bang.. passkan ajelah.. takkan saya nak beratur balik...
abg: tak bley dik kena gak pi beratur balik..
cikja: hah?????!!!!! *sambil tgk bawah* pergh ramai org.. nak beratur balik?

padahal.. sebris je pun.. bukanya jauh.. selang sorang org sahaja org yg pungut borang tu.. tapi sbar2...

dgn perasaan nak nagis dan sedih sekali.. diri ini membawa diri ke bawah.. *tak leh lmbt2 sbb nanti lagi ramai org* sbb memang ramai lah org.. bukan kira puluh2 dah ratus2.. lepas tu beratur semula sambil muka dah nak nangis airmata dah ketepi ati dah robek.. mangsa pertama.. abg!!!!!!.. sambil2 ngadu2.. ngadu2.. sampai ati dia buat adik abg mcm nie.. mane bley.. panas tau.. lepas tu norehan~.. dgn antara dgr tak dgr.. aku pun ngomel ngan norehan... nak ngadu dgn bonda.. buat risau hati beliau aje.. nanti kena marah lagi adelah.. :((...
mase tu memang dah down giler.. rase mcm kena pijak dah... lepas tu.. beratur lah semula.. beratur2 bertolak2 lagi.. dok di tgh2 org.. lepas tu selamatlah sampai atas.. dan dapt no.. 79...

lepas tu..dah happy giler.. dah rase mcm lepas intibiu dah.. duduk kejap.. sbb lenguh sgt.. dari kul 8 sampai kol 10 dok berdiri beratur.. lepas tu.. bgn pi tgk2.. ade tak dia pnggil org.. sbb ade ke beratus org dia pakai jerit aje? kesian plak aku kat abg tu... so tunggu jelah.. tup2 tak lama lepas aku rase mcm hilang arah tu.. nama ku pun di panggil.. fuh selamatlah dgr...

lepas tu.. beratur naik atas tuk tunggu masuk bilik intibiu.. lepas 2? rupa2 yang dok2 que masuk tu.. org yg tak bernombor? apekehal? aduh2.. rupanya.. dari kaunter ekspress kat bawah.. ermmm.. sedihnya aku.. mase tu dah kul 12 baru no 20 an.. ermm.. lepas tu.. kol 2 baru no 30 an.. tu pun selepas ade akak ni bersuara kan ketidakpuasan ati sbb tak ikut giliran.. lepas tu.. tunggu2 dkat atas tu.. tanpa makan.. cuma air yang di beli dikantin.. itupun berebut mcm nak beli ape ntah.. erkk... sgt2 penat.. cuma semangat dan iman aje membuatkan aku terus berada disana.. dgn kata... " takkan dari berpenat2 lelah bermandi peluh.. nak blah mcm tu aje.. nak masuk jugak jumpa perintiviewer tu ntah camne rupanya... erkkk"

kol 5.30 baru dapat intibiu.. dgn makeup cair.. dan sebuah senyum aku pun masuk.. dgn sedikit ilmu didada.. dgn doa... perkenalkan diri semua.... lepas tu soalan isu semasa.. lepas tu.. balik...
dalm kol 6.. cukup 12 jam.. hahaha.. penat2.. sgt2..

"semoga cikja dapatlah jawatan pegawai tadbir tu.. amin"

pergh.. tak pernah rase mcm nie.. bermndi peluh.. peluh dimuka mcm mengelap airmata.. sampai org sebelah tegur.. erkk.. abislah makeup awak tu.. hahah.. bukan abis aje.. ntah ade ke tak lagi.. sib bek tak pakai eyeliner.. kalu tak sure dah hitam mata ku... hahaha.. penuh cabran dan semangat.. walaupun ramai yang gugur seblum bertempur.. tapi cikja berjaya sampai ke garisannya.... harap2 berbaloi.. tapi ermm.. penat.. nak tido~ memang ramai giler org.. menjadikan fenomena kat bukit beruang tu... sbb jlan penuh keta..

Monday, May 11, 2009

Amacam Ada Beza Tak??

4

cuba nyatakan bezanya~ SIla tinggalkan Komen~ hoohohoho

Friday, May 8, 2009

pelik hidup ini

5
telah ku tinggalkan memori silamku itu..
tidak ku biarkan hidupku di belit pilu..
walau duka menapak dada..
walau sepi mencalar hati..
rindu ku terhenti..

eh? nape bukak blog yang lama bersarang nie ngan lagu kecewa? hohoh.. ntahlah memang jiwa kecewa skrang.. kalu dgr lagu bahagia nangis.. bayangkan tgk enchanted pun bley nangis padahal takdleah sedih sgt.. cuma.. uikssss.. bahagianya... ermm dapat dirasai.. samalah mcm bc entry nie love story 2009 hooho.. bahagia nya~ sedih2..

kurang kasih syg kot? hahaha.. ish2 idakler hidup saya penuh dgn kasih syang yang melimpah ruah.. nak bagi kat org je.. org tak mau.. nak buat camne.. biarlah dia melimpah ruah bagai air di sungai yang deras.. hohoh.. uiks bahagianya.. ermm mcm cerita hindustan.. ermmmmmm......

tapi hidup ini tak selalunya indah.. dan tak selalunya kekal bahagia.. tapi kenallah sentiasa memainkan peranan untuk kita kekal bahagia sentiasa.. mungkin hari kamu dgr saya sendri tanpa sesiapa.. mungkin hari ini saya seorg pengganggur yang hopeless.. mane tahu sok2 lusa akan jadi seorg usahawan yang hebat? hahahah

hidup ini unpredictble.. hohoho so? just follow law k? have fun with u life n never give up when anything happen.. just ignore some kind of person yang memang sgt2 annoy.. hohoh.. biarkan beliau.. beliau yang ingin rampas kekasih org atau semua org.... mahupun beliau yang ingin membagi kekasihnya kepada org lain.. ataupun beliau yang ingin atau menyuruh sesorg mengaku bahawa menyukai kekasih beliau.. apelah perempuan2 ini.. bak kata cik seri.. perempuan memang suka menyusahkan hidup perempuan.. hoho.. peliklah kadang2.. dunia dah semakin moden nie pun.. ade lagi yg jeles2 sbb membalas msg di fb atau membalas komen di fs.. padahal itu adalah kawan yang telah tebukti sahabatnya.. kadang2 kita risau pada benda yg kita tak perlu risau langsung.. kadang2 mara pada benda yang sgt2 tak penting.. kadang2 kita putus sahabat kerana hal2 remeh... kadang2 kita adelah kawan... dan skrang adelah stranger.. kadang2 kita anggap dia adalah kawan.. rupanya dia mensyaki kita.. huhuhu.. semakin kita tua semakin pelik hidup ini kita rase... bukan hidup yang pelik tapi manusia itu sendri.. sbgai mana kita cuba nak memahami manusia tersebut.. semakin kita tak fahaminya.. sbb tak tercapai dik akal...

rindunya kat rumate aku.. nak peluk2 nak baring semasa.. ermm.. nak cerita2 nak gosip2..nak ngadu.. nak makan2.. ermm.. sedihnya.. LINIEY AINI SITI.. miss u all so much...
tapi mustahil semua kan kembali.. haha.. sbb aku bukannya remaja lagi(first tyme tu ckp mcm tu).. hahah.. sedihnya bila sebut bukan remaja lagi.. hahha.. teruknya.. sbb tu tak jumpa jodoh lagi.. sbb aku mcm keanak2an yang tak sanggup nak kawen camtukan..

dah2 cukuplah aku ngarut.. karang terselah mood sebenar... hahha.. so kita bahagia2 je selalu k.. jom layan gmbr yang aku edit nie.. comey plak aku rase.. hohohoh


 

Friends