Sunday, August 30, 2009

1

esok kita akan menyambut kemerdekaan yang ke 52..
so berapa ramai yang tahu... sok kali keberapa kita sambut kemerdekaan?
selain daripada.. kita berseronok nak cuti2?
ermm.. so berapa ramai malam nie org buat entry pasal kemerdekaan..
huk3.. sbb?
bagi cikja..
bila masuk bab kemerdekaan?.. bosan!!..
sbb? klu ceramah.. kena dgr pasal sejarah dulu2... (bosan)
komunis(bosan)
sejarah melayu (bosan)...
itulah mentaliti budak zaman skrang..
bila je sebut pasal patriotisme.. mesti org kata kita nie skema..
nerd... ntah paper..
(cikja selalu je pikir mcm tu)
tapi tahukah kita?
takde dahulu takde skrang..
so mari kita sama2 kekal kan kemerdekaan..
dengan aman damai sejahtera...
walaupun kita warna merah ke biru ke hijau ke..
roket ke dacing ke bulan ke...
yang penting.. kita nie rakyat malaysia...
sbb tulah tema tahun 1 malaysia..
sbb ape yg kita buat.. ape yg kita ckp..
sbb effect kepada negara.. so?
samalah2 kita membangunkn negara..
sbb hanya kita bley mengubah negara kita sendri...
takyahlah gaduh2.. sbb kita semua sama.. dan matlamat kita sama..
untuk melihat negara kita kekal merdeka dan maju!!!!

~saya sayang MALAYSIA umumnya dan MELAKA khasnya...~

*cewah bersejarahwanlah plak cikja*
*gmbr atas tu ... teliti dan renungkanlah*

Friday, August 28, 2009

Cinta Saya Datang!!

2
peewit.. lamanya tak tulis blog ni.. baru2 nie bz sikit dgn kehendak semasa.. tapi
kalu kamu ada fb saya.. ade je cikja kat situ setiap masa...setiap saat.. kecuali di waktu hujan ribut... sbb connection dia sengal2 alang masa tu..
tetiba je terdengar lagu nie.. mula2 dengar memang rase mcm eii ape benda lagu nie.. tak bes ar.. lemah longlai mood dia.. hohoho.. lepas tu.. bila dgr semula (sbb si black tu kata sdap so peliklah).. ok terbuktilah sedap.. sbb setakat nie dah byk kali ulang dah.. hahha..
JOM LAYAN



:kiss: sweetkan? Cinta yang DULU hilang kini Kembali PULANG~:kiss:
(bila CINTA saya nak pulang??? )
:bye:
(sayang2!!! pulanglah cepat.. dah lama i tunggu u... )

*mode: MERAH*
** saje wat tajuk gempak**
**padahal.. bila plak cinta datangnya?**
";})();ButtonMouseDown(this);'>

Friday, August 21, 2009

McD Spicy Chicken McDuluxe

3
Dengan ini...
saya ingin menukar nama ke
cik Spicy ChiCk... hep2.. ade plak..
sbb??? supaya saya dapat sebut dengan jelas
spicy chicken mxdulexe...
aduh2...
bukan sekali tapi
DUA
kali.. saya telah tertipu dengan MCD
sangat sedih...
dan hari ini.. saya berasa bangga...
akhirnya.. saya dapat gak merasa chicken mcdulexe..
setelah asyik diberi mc chicken...
RUGI SENGAL...
erkk...



dan hari ini telah membuat kegilaan yang teramat sangt.. setelah saya berjaya membelinya..
dan mengambil gmbr (sila rujuk gmbargajah)
tak pasal2 bukan?
huhuhuhu..
what can say.. mood i bertaburan minggu nie..
kejap2 nak kena kutip..
kejap nak kena kutip..
sengsara betul..

so skrang saya mahu pulang dari keje..
kalu internet saya baik.. mlm nie update lagi.. kalu tidak...
esok2lah..
tak pun minggu depan..
tapi kalu sapa2 bley tolong basuhkan kete i..
mlm nie i update..(hahaha ok tak kelakar)


 

Friends