Monday, August 10, 2009

masalah komunikasi


..Source: google image..


" ape?"
"ermm takfahamlah"


ok.. soalan2 mcm nie selalu je cikja dapt.. bila cikja bercakap ataupun menulis... org susah nak faham ape yang cikja cuba nak sampaikan.. kadang2 org salah anggap.. ermm.. sbb tu kadang2 cikja elakkan diri dari bercakap.. malas.. sbb kalu ckp pun org bukan faham.. ahaks..
dan cikja gak selalu akan buat org tak faham.. bila cikja ckp dlm keadaan cikja:..

1.. lapar..
2.. mengantuk..
3.. malu...
4.. gelabah..
5.. konfius..


huhuuh.. bila cikja dlm keadaan 5 diatas.. selalu ayat cikja.. akan tersasar jauh dari landasan.. hahha.. kadang2 kena faham2 sendrilah.. tak pun buat2 faham... macam skrnag nie
cikja dok lapar2 nie.. mesti ayatnie pun jadi lintang pukang.. dan ntah paper... sbb susah nak kuarkan ayat yg bagus semasa dalam keadaan lapar.. sbb otak susah nak achieve.. hahaha..
so kepada mereka2 yang pernah jadi mangsa ketidak fahaman cikja... soo sorrrryyyy babe.. tak sengaja... satu lagi masalah cikja.. kalu takfaham.. tanya balik.. ape yg tak faham baru bley jelaskan.. kalu just ckp ape?... cikja akan jawab ape jelah.. hahaha..
lagisatu... kalu cikja tulis msg or sms.. cikja tak suka guna tanda baca sbb? malas.. hahhaha
pemalas sungguh.. so kadang2 org akan konfius pasal tulah... sbb terlepas tonasi sbb takde tanda baca.. kekekeke

....dari org yg ckp mcm ....


kenapa tangan cikja cepat berpeluh skrang nie?
erm.. pelik lah..
adekah kena penyakit? hyperhidrosis
takutlah plak...

3 org Komen-mengomen:

enia on 10 August, 2009 said...

huik3..
biasa r..
ngee
y last2 mcm kte sme r..
skunk pn tngan sye b'peluh..
"nape yer jadi mcm tu"..???[ada tnda baca k]ahaks..^_^

shazleashayla on 13 August, 2009 said...

sy ade kwn yg klo sms mmg xreti2 nk tulis tande bce..dh tuh sume dlm 1 ayat..klo ayat die sng paham xpe gak..amek mse taw nk pahammm...klo nk salah faham je yg x amek mse...ish ish

er, nsib baek blog cikja ade tnde bce..ehe

farhanfirdaus on 14 August, 2009 said...

nasihat utk cikja:
jgn lupe tgk TANDA isyarat semasa memandu di jalan raya ketika berTANDAng ke rumah sedara atau sesape..jika tidak melihat maka akan timbul TANDA tanya apakah TANDA jalan sebentar tadi? itula TANDA-TANDA anda sedang berangan..

sekian, terima kasih..

 

Friends