Friday, October 2, 2009

kalu nak curang~

satu hari nanti..
saya tak kesah kalu suami saya ade perempuan lain kalu..

1- dia mampu bagi saya rumah besar(ala2 istana).. idup senang( takpernah bagi saya susah hati).. dan kasih sayang yg melimpah ruah( tiap2 hari adelah hari pertama dia cuba untuk ngurat saya)..

2- anak2 saya.. tidak terjejas emosinya.. dan menerima ibu baru dengan senang hati...

3-saya takperlu gaduh2 dan menegakkan keadilanlah apelah...

4-setiap kali saya terluka.. dia bagi saya tiket flight kosong.. kemana saya nak pergi bersama dia..


**********************************************************************************

tapi semua tu tak penting..

kasih sayang.. kejujuran dan kesetian tu melebihi segala2nya ada di dunia nie..
tapi if dah jodoh dia nak kawin lebih..
sila beri satu kejujuran dan.. biarlah berpada2..
ingatlah kat anak2 dan kesetian saya selama ini...
kalu dah sayang sgt..
adakah sayang tersebut melebihi saya dan anak2?
kalu dah jodoh sgt..
adekah jodoh melebihi jodoh dia dan saya?
Pelik? Nape lelaki ade yang setia sampai ke hujung nyawa.. dan tapi ade jugak sebaliknya..
macam ade lelaki merokok itu wajib.. ade jugak sebaliknya..

~ ok itu semua ayat untuk bakal suami saya.. ahaks.. dunia skrang byk sgt berdepan dgn perceraianlah apelah.. tapi saya berjanji kepada diri saya.. sekiranya saya dan suami saya (kalu saya kawin kelak) bermasalah.. saya takkan sekali2 bergaduh depan anak2.. saya pastikan anak2 saya takkan tahu.. :) itu janji saya untuk anak2 saya.. supaya mereka tak terluka...


betul2 mengharap

*semoga cikja dipertemukan lelaki yang sayang sgt cikja.. melebihi sayang cikja kepdanya*

6 org Komen-mengomen:

Liz on 02 October, 2009 said...

bagus cikja...

bagi aku la..walaupon die bagi semua tu..aku tak bole nak smpai tahap berkongsi..sharing is caring orang kate..but bukan utk aku..

laki aku..aku sorang punye..nak share2..tak bole! aku adelah manusia penjeles yang sangat sangat sangat..

tp alhamdulillah..aku bleh kawal, takde la smpai nak serang gitu je..

eh panjang lak comment aku.hahahah

CikJa on 03 October, 2009 said...

~ahaks..
ingat aku boley ke?
erkkkk... tolong sikit... teruk sgt ke aku sampai dia nak carik lain?
yang dia nak kwin ngan aku nape?
hahahahhaha..
if one day situasi ni terjadi kat aku.. aku sanggup kuar rumah bawak anak2 aku.. pergi satu tempat yang tenang.. :)

cik seri intan baiduri on 03 October, 2009 said...

uih ini perbincangan orang dewasa dan dah sampai ke tahap emak-emak nih. haisss takot I baca entri you nih cik ja. ahahaha

anyway...
cuma satu yang saya harap : si dia adalah seseorang yang saya tunggu sejak sekian lama. Ecewahhh. phewittt.

CikJa on 03 October, 2009 said...

hahahaha..
tulah i dah kurang kawan ngan gurl2 skrang nie..
semua mak2 tu yg i malas nak tulis blog..
nanti like emak2.. erkk..
i kadang2 nak gak dgr masalah gosip2 cinta.. :( tapi semua gosip rumahtangga kusut babe..

kojah on 03 October, 2009 said...

payung emas tuhhh kt akhirat nnti kt sesape yg rela bermadu...uhuks

alamanda on 05 October, 2009 said...

akak rela tak berpayung dari terpakse share payung.
owww.
sungguh selfish.
ok pe ikan.
manyak protein.
eh ape ni?????
ala lantak la.
tak kuasa mak nyah.

 

Friends