Friday, March 21, 2008

~mak Owg NAk jadi CikGu tadIka..~

sejak minggu lepas.. mase member aku dok soh aku carik camne nak daftar tuk maktab.. aku pun terpikir "ape akan jadi kat aku 10 thun lagi??? 5 thun lagi"... yelah aku nak abis blaja dah nie.. dah ar tak tau paper pn.. ermm.. risau aku.. aku pun terfikir satu kerja yg aku yg aku impikan.. tuk jadi cikgu tadika... kenpa????


  • nanti bleh bukak tadika sendri..

  • bila dah bukak tadika sendri.. nanti bleh jadi anak sendri

  • tak yah pi kursus mcm cikgu2 lain

  • bleh kerja dari rumah

  • kerja ngandap budak2..(kalu menyakitkan ati pun... bleh kate.. alah budak2)

tulah sbb aku nak jadi cikgu tadika.. lagi pun.. aku abis blaja nie pun... blum tentu dapat kerja tetap.. so aku ingat nak sambung blaja.. amik dip pendidikan awal kanak2... tapi 1 je aku nak tau.. sesuai ke siti hajar abdul rahman jadi cikgu tadika???? hahahhahah..


doakan lah impian aku berjaya.. dan aku nak bukak sebuah tadika merangkap nursery dlm masa 5 ke 10 thun nie.. ermm... amin..

p/s: hidup ngan kanak2 kadang2 lebih seronok dr duk ngan org dewasa yg tak reti bahasa.. atleast.. kalu budak2 kite tau yg dia tu budak... kalu org dewasa..arggghhh...

0 org Komen-mengomen:

 

Friends