Saturday, May 16, 2009

Selamat Hari Guru..

ehem2.. ramai org kata..
jadi cikgu senang..
nape ko taknak jadi cikgu?
jadi cikgu senang..
jadi cikgu dapt balik setghari..
jadi cikgu dapt cuti ikut cuti sekolah..
jadi cikgu senang..

hohoho.. bagi aku... bukan calang2 org dapt cikgu.. dapt bawak tanggung jawab menjadi cikgu..nak2 tgh anak2 sekrang yg lebih bijak pandai.. yg tidak kenal erti hormat.. betapa tabahnya cikgu sekrang... kalu dulu nak pandang muka cikgu pun takut.. tapi skrang.. mcm2 pecahkan tayar cikgulah apelah.. melawan.. ermm.. kalu budak kecik kalu melawan.. org akan cakap.. wah!! pandai betul dia cakp.. tapi kalu dah boley jadi bapak org.. melawan.. itu dah bukan comey dah nama nya.. ermm.. tabahnya cikgu.. tabahnya.. seorg cikgu dapat kawal satu kelas murid yang lebih dari 20 org murid? ade lebih 20 perangai.. pelbagai bangsa.. kadang2 bukan semua org dapat terima ape yg kita cakp.. nie nak melawan lebih 20 org pelajar? ermm.. peningnya... tabahnya cikgu.....

skrang bangunan sekolah mane ade 2 tingkat aje? kurang2 4 tingkat.. ade 2 blok.. ermm.. kalulah cikgu straight klas lain2 blok? dua2 tingkat 4... ermm.. tabah2nya cikgu.. kalu hari panas plak.. cikgu kena pergi ke padang ade sokan.. ermm.. tabahnya cikgu...

bertapa tabahnya seorg guru.. bukan senang nak bagi seorg pelajar pandai..bukan senang nak bagi seorg pelajar itu menjadi manusia.. bukan senang nak jadikan cikgu...

bagi cikja.. bukan senang nak jadi cikgu.. nak mengajar.. bukan semuaorg diberi kebolehan untuk mengajar.. bukan semua org dapat mengajar dan difahami org yg ape yang diajar.. ermm.. sbb itulah cikgu nie dapt banyak pahala.. sbb itulah cikgu itu suatu kerja yg mulia...
so kepada cikgu2 diluar sana..

PROUD TO BE TEACHER

sesungguhnya.. itu adalah satu kerja yang mulia..

kepada kawan2ku yng menjadi guru... rozalizda..farouk nordin.. nur ayu johar... baayah... dan ramai lagi kot.. takdapat recall plak..

kepada sekufu aku... siti sarah.. abdul rahman.. fatimah.. omar.. kamilah... fathiah... othman.. nenek.. maklong.. ermm.. ramai lagi kot.. sekufu aku menjadi cikgu.. hohohoh

kepada cikgu2 saya.. dari tadika MPPM.. sekolah rendah = SKBC = Sekolah Kebangsaan Bukit China, SKUP= Sekolah kebangsaan Ujong Pasir, SMK IJC... KMJ.. UUM...(tanpa cikgu2.. sapa lah siti hajar ini... kerana cikgu2lah saya berjaya hari ini.. terima kasih cikgu)

SElAMAT HARI GURU..

jom layan nie...



5 org Komen-mengomen:

Liz on 16 May, 2009 said...

sape cakap cikgu blk tgh hari?
kdg2..pkol 6 pon ade kt skola lg..

Liz on 16 May, 2009 said...

jadik cikgu mmg tak senang..

_ciK ja_ on 16 May, 2009 said...

ermm.. itulah.. bukan senang jadi cikgu.. ermm..

aduka on 17 May, 2009 said...

wahh.. kagum baca en3 cik ja kali ni.. btol kata2 cik ja tu..

selamat ari guru! =)

atty's on 18 May, 2009 said...

skrg kalo jadik cikgu..ari sabtu pun kena mai skolah kan.kadang ahad pun ajo kelas tambahan bagai..

 

Friends