Monday, October 6, 2008

puasa oo puasa...

jom baca Hirakki Puasa aku.. yang di coppy paste dr cik ara.. dan aku edit sikit2.. kekekkeke


1. kisah ini berlaku masa time (chewah da masa nak time jugak kekekke) kiteorng nak pi keje.. lepas je antau akak ipar kat sekolah dia.. kiteorang pun meneruskan penjalanan yang agak panjang lagi ke pejabat... tetiba hujan turun dengan lebat nye... sejuk sangat masa... aku pun sikit lagi nak tido.. sebb kete pun bergerak agak pelahan disebbkan adenye lori bawak gas dihadapan.. aku pun berkata pada abang..
"abng macam mane gak nye kalu lori ni terbalik.."

"biarlah dia terbalik ke kiri atau ke kanan..bukan ke belakang kan?? kalu ke belakang tue risau jugak"

so aku diamaje bila abnag cakap gitu.. yelah biarlah kan.. tetiba tanpa sebb terdengar bunyi agak kuat... abng cuak.. sya gabra... ajai takde reaksi..

"aduh abis lah kete aku"

rupanye terlanggar lompat yang agak besar tue... so kami teruskan berjalan kami ke tempat... tetiba kami dengar bunyi pelik
"bunyi ape tue"

"tahler.. cam kat belah ara je"

"tayar ke??"

"tah bentilah dulu tepi kite tengok"

"giler ke nak benti hujan nie"

..da takmau benti nak uat camner.. teruskan jelah... takkan nak marah... bukan aku yang drive... tetiba kat traffic light..
"PINNNNNNN"

(masa ni abang da drive slow dah..bunyi tayar tue pun da agak kuat)

"bentilah abang kite tengok camner tayar tue dulu ornag da pin tu"

"takpayah lah da nak dekat kedai tayar da"

" benti je ..benti... tak kira benti jugak... skang ara nak tengok tak pe kena hujan sikit"

disebbkan malas nak dengar aku membebel dia pun benti... aku pun buka pintu gate...eh gate pulak pintu kete hah baru betul...
"tayar tue peper gile"

aku pun duduk balik dlm kete..dan kami pun berfikir sambil melihat cuaca yang hujan tak benti2... so dengan terpaksa rela nye abang saya kuar kete dan pi ganti tayar ngan tayar spare (sengal betul abang aku nie da sampai tahap cam nie baru nak bertindak.huhuhu..:pingu_11:). kami berdua hanya melihat dan menjadi gadis payung kat tepi jalan..bukan payung dia pun payung diri sendiri..kekekeke bukan pe kalu payung dia pun kami basah dia basah.. so biarlah dia basah teruk.. kami basah sikit..sejuk..:pingu_08:... hehhehheheh akhirnye setelah bersusah payah.. selama lebih sejam buka dan pasang stu tayar tue(baru satu tayar dah berjam.. kalu semua sampai maalm kot kami kat situ hehehe).. kami pun bergerak ke kedai tayar.. tuakr semua tayar ngan sport rim skali... so sport rim abang aku da cnggih macam kete sport waja...kekekek... dan amat lah penat masa tue (walaupun takat jadi tukang tengok jek:pingu_05:..heheh)

*****

2. lec pratikal lawatan datang.. adohai sangat2 gabra... siap make up bagai.. supaya lec tue nampak kami bergaya sikit pi keje...hehehe.. tpi lec tue sangat sempoi... dia tak tengok pun semua tue... just tanya sikit.. tak sampai setengah jam dia jumpa kami dia da nak balik... ramai lagi ornag yang dia nak pi observe... dan yang paling penting dia tak tengok buku log... yang aku tak tulis penuh sangat pun.. asyik skip2 je...heheheh:pingu_14:

******

3.kejadian sakit pewut satu rumah.. cite nie da cite da kat wordpres.. korang pi baca kat situ lah kay...:pingu_18:

*****


4. buka puasa kat luar ngan mak abah n family abng... best2 sotong goreng... giler banyak.. sampai rase muak makan.. honestly takpernah rase muak makan sotong goreng... tpi ari tu memang amat muak.. tapi sangat sodap..favourite food:pingu_25:... hmm nak story pada u alls.. masa ondayway pi sanakan kami nampak singboard nie... "LEMBU DI LARANG MASUK..TANAH BERSENDIRIAN" amat kelakar singboard nie..:pingu_24: macam lah lembu pandai nak bacakan.. hahaha da lah besau gile singboard tue.. kami pun ape lagi benti lah amik gambar nak masuk dalam blog.. tpi kecewa amt masa tengah amik2 gambar tetiba kereta abah datang.. dengan cepat kami pun masuk kereta semula... tkut nanti abah bising.. dan yang sempat amik gamabr aku ngan abang aje.. bosan betul...nanti da dapt transfer pic dari fon abnag den masuk kat dalam blog nie untuk tatapan korang smau heheh....


*****
ok gitu lah antara kenangan terindah di bulan puasa tahun nie...hehehe so ape kenangan korang pulak??

coppy paste dari cik ara lagi... heheheh.. penyakit M dah melanda.. :P

0 org Komen-mengomen:

 

Friends