Monday, October 20, 2008

sarapan dimana????

sarapan dimane Uols???
dipagi ahad yang hening...
baba dah lama kuar sbb ade joging bersma ketua menteri di taman rempah..
oleh itu.. mak dan aku agak malas nak masak sarapan dan teringin nak makan sarapan luar aje..
so pi umah akak.. tanya dia nak kuar tak??? so dia nak pi pasar..
so bersiap2 lah kami untuk kuar...

bersama ibu tercinta jugak...


bersarapan di~~~




kedai nasi gunting yang paling populor di melaka... kedai nie.. dari kecik2 dulu aku dah makan kat sini.. dari aku tak tahan pedas sampai lah aku dah bley makan pedas sikit2.. memang nie tempat feveret mak aku.. so wajib menjadi tempat feveret aku gak... makan ape?? nasi gunting.. pelikkan bunyinyer.. tapi tu lah hakikatnyer.. hehehe..

nielah rupanye nasik gunting... alah nasi putih asam pedas daging telur masin cili ijau dan sambal belacan.. mak aku ara makan nasi gunting.. tapi akak aku.. makan nasi goreng cili padi..


bersama milo ice yang tak berape sehat.. disebbkan lapar.. bedal jelah...

mals nak masuk gmbr len... tapi kalu korang berminat nak makan.. sila ke kedai nasi gunting di melaka central.. pasti layannnnnn... heheheh.. :p

6 org Komen-mengomen:

Anonymous said...

Ingatkan makan nasi guna gunting instead of sudu dan garpu... hahah...

Anonymous said...

seriusly aku tak tau nasik gunting itu apaan.. hohoho

CikJa on 23 October, 2008 said...

shaxx&topo...
~korang pilah try kat melaka central tu..
tapi kalu tak makan daging.. batal kan jelah niat tu.. wakaka..

Anonymous said...

huhu...mcm sedap...udah la tengah lapar....:(

cik seri intan baiduri on 28 September, 2009 said...

ahahaha I pun tak pernah tahu Nasi Gunting. Ni first time dengar. Nasi Tumpang tu ada lah juga dengar, tapi dah lama tak makan. huhuhu

nnti mesti try lah nasi nih. Oww, I rasa you should tukar ur tajuk kepada "Nasi Gunting" supaya senang I nak browse balik in future. Heheheh

Anonymous said...

kedai pak busu saya..
dulu selalu tolong kat pasau besau..
so skrg saya dah belajar jauh..so tak dapat ler nak rasa nasi gunting lagi..

rindu betul kat kampung..

 

Friends