Sunday, June 14, 2009

kawen part 1

*dari atas kiri.. along.. ita.. cikja..dikdah..cikara..wani..*

pernah tgk gmbr di atas nie?
inilah gmbr kami sedara mara..
kami semua tahun 80an..
dlm sedara2 kami..
kami jelah yg muda2 belia..
dan all anak2 dara.. huk3

so kami memang membesar bersama2..
dulu kecik2 mereka selalu dtg umah cikja..
dtg je mesti main besbol.. ahaks.. permainan wajib.. sampai abis badminton rosak.. uhuk2..
tapi takpe asal gembira..
lepas tu yg paling sadis bila kena mara sbb main baling selipar.. hahaha..
*ayok2 bukan cikja diaorg yg ajar cikja*
huk3..

itu zaman kecik2 skrang.. sume dah besar2 belaka..

ok inilah hasilnya...
setelah lebih 10 thun.. ahaks... semua dah besar2kn2?


nak jadikan cerita.. seorg dari rakan sepermainan kami ni telah pun kawen..
seminggu dah pun bergelar isteri org.. aduh2.. cepatnya masa berlalu..

memang seronok sgt2.. time majlis..
tapi penat tak terkatalah..
ish2.. aku dah duduk umah diaorg nie..
since khamis.. majlis ari sabtu..
di sbbkan kami ni ahli lelakinya kurang..
macam2 lah kami dok buat..
dari angkat itu angkat ini..
kemas itu kemas ini..
sampaikan malam..
rase macam kaki nak mintak cerai dgn badan..

nak tahu cerita lebih lanjut..
silalah ke blog.. mereka2 nie..
wani..
dikdah..

ahaks.. sama je pun.. nak2 kat blog wani tu..
pasal cerita T bukan nama sebenar..
mcm dah tak tahu nak cerita ape dah..
ape2 pun.. aku dah tambah sorang ahli keluarga baru..
anak angkat paksu..
abg mirul..
*ok dia memang abg.. tapi tua sethun je pun dari aku..di sebbkan dikdah ngan wani panggil abg.. aku pun ikutkan aje... dia org yg ke 2 kot aku panggil abg sbb tua setahun.. *
ahaks.. lantaklah.. dah memang abg.. =P

sbbkan title dia anak angkat paksu..
dia pun berkerja keras di majlis tu..
sbb anak lelaki paksu sorang je mat supi..
huk3.. lain semua bunga2 dia atas.. ahaks..
keluarga kami memang tak byk kumbang.. ahaks..
huk3.. memang nasiblah.. takley dilayan sbagai tetamu.. ahaks..
*padan muka*

lepas tu ape lagi??
huk3.. buat pertama kali aku panjat tangga tinggi2..
ahaks..
sbb nak turunkan banner..
sib bek sekali aje.. kalu byk2 kali memang catat sejarah lah..
ahaks..
aku ni penakut yg tunjuk berani aje..
syhh..

yang penting.. semuanya happening2 belaka..
seronok.. sbb?

1.. kami dah lama giler tak berkompol mcm tu..
2.. kami dah lama tak duduk dan bergosip..
3.. cikja dah rase mcm kembali ke zaman kanak2..
4.. happynya duduk ngan mereka..
5.. diaorg adelah sedara cikja yang paling best..

tahu tak..
kami memang dah lama tak berkumpul..
sbb tuntutan study kerja..
so memang takde masa..
kalu dia dtg umah cikja..
mesti cikja sibuk2 masak.. n mcm2 lah..
mesti tak sempat borak2 buat lawak..
so hari tu masa majlis kawen along.. memang happy sgt..

ntah bila kita nak mcm tu semula..
lepas nie mesti along dah tak masuk corum..
sbb dia dah kawen.. ahaks..

k lah.. nanti sambung lagi dan ade gmbr plak.. sbb ni malas nak carik gmbr.. ahaks.
p/s: ahaks kata part 1... mestilah ade part 2.. =P

10 org Komen-mengomen:

atty's on 14 June, 2009 said...

sonok kalo time kenduri kndara..dpt kumpul ngn sepupu sepapat...walupun penatkan..

_ciK ja_ on 14 June, 2009 said...

k.atty~
betul2..
sgt2 seronok..
tapi penat jgn cakp ar...

Monkey D Luffy on 14 June, 2009 said...

moga... ko pun akan kawen dengan segera

lala

_ciK ja_ on 14 June, 2009 said...

kapten~
ahaks.. kamu dulu.. baru lah cikja nie.. ahaks..=P

M i R u L @ SuGaR GliDeR on 15 June, 2009 said...

hoit2..apakah ada nama abg skali nie???
huh..tua setahun je kot.. =p
wani tu mmg suke cite psl T bkn nama sebenar..dier suka ngan cite tu kot??T bkn nama sebenar ada bg dier publisiti skit kot..hahaha..
apakah ku merepek di sini..cikja la nie..haih.. =p

_ciK ja_ on 15 June, 2009 said...

abg mirul~
ahaks..
haha.. memang2 t bukan nama sebenar telah buat dia populor di hari kejadian.. tak pasal2 buat jasa.. ahaks..

huh tua setahun je kot.. =P abg tetap abg.. mat supi pun.. cikja panggil abg.. hahahha

M i R u L @ SuGaR GliDeR on 15 June, 2009 said...

huh..yer la2.. =p
tapi T bkn nama sebenar mmg telah buat dia di sanjung tinggi oleh sume..jd..xblh buat apa la klo dier bangga pn..hahaha..
biar la dier..bkn slalu pn dier leh bangga2 mcm tu..hohohoho
(bpk jahat giler nye abg..hahahaha..) =p

_ciK ja_ on 15 June, 2009 said...

ishk.. abg memang jahat.. =P hahha...
tapi proud lah ngan wani.. ahaks.. =)..

dikdah on 17 June, 2009 said...

nnt kalo dtg ag ley g k-mart..hakz....

M i R u L @ SuGaR GliDeR on 17 June, 2009 said...

hahaaha..xabes2 ngan k-mart nye.. =p

 

Friends