Tuesday, June 23, 2009

Saya berani?

seperti yg diberitahu sebelum ini..
cikja nak cerita pasal pengalaman pertama membawa kereta..

ok untuk rujukan korang..
cikja bawak kereta buat kali pertama pada febuary yg lalu..
setelah hari itu..
cikja cuma dibenarkan membawa kereta di kawasan rumah2 aje..
takpenah bawak ke jalan besar..
+ takut sebenarnya..

setelah aku dapat keje tempoh hari..
jauh dari umah..
takde sapa nak antau...
ade tu ade tapi.. akan lamabt sampai..
dan org dtg amik lambat..
dengan tekadnya..cikja membawa kereta..
alone for the first tyme.. minggu lepas...

ape perasaan?
hanya tuhan je yang tahu.. sampai2 je rase lega sgt2..
otak zero betul.. cuma tumpukan pada jalan aje...

setelah seminggu ape perasaan?
perasaan? rase mcm kura2 je kete tu berjalan..
sbb tak reti tukar ke gear 5.. *takut sebenarnya*..
tetap takut nak belok tyme laju.. dan terasa mcm nak terbalik.. haish..
haish.. tetap rase mcm kura2 tyme naik bukit walaupun dah gear 4.. haish..

pendapat anda tentang driving?
ahaks.. org2 yg rapat ngan aku pasti tahu..
driving adelah penat.. dan bosan.. sbb takley hayati pemandangan...
takley buat keje lain tyme dalam keta..
dan sgt penat..
*pesanan untuk bakal husband*
u adalah driver i.. hahaha..i malaslah nak bawak kete..
takpun u upah pemandu tuk i ok?


ape2 pun.. oklah.. bawak je..
tanpa hiraukan manusia2 ataupun kereta2 lain..
asal aku tak langgar dia...
dia jgn pandai2 nak langgar haku..
hoohohoho..
overall.. thumb up for hajar...
YEAAAHHHH... dah bawak kete.. syabas2..

terima kasih tak terhingga kepada..
kakak saya yg byk provok saya..
tanpa beliau mungkin saya masih penumpang skrang bukan pemandu...
sumber2 inspirasi saya..
tentulah.. kakak2 sedara dan adik2 sedara saya di muar tu..
tanpa mereka.. mungkin saya tidak setabah hari ini.. haish..


THANK ALL... DOAkan SAYA SELAMAT DIJALAN RAYA..
sok2 saya upload kura2 saya tu YA..

7 org Komen-mengomen:

atty's on 23 June, 2009 said...

syabas cik ja..memula je.nanti sebln dua bulan okeh

Mr Black gagak on 23 June, 2009 said...

wah bgusnya lepas ni kak leh la ajar sy bwk keta yer..waHHHHHHHHHH

_ciK ja_ on 23 June, 2009 said...

atty~
thanx..

incik black~
hahaha... byklah ko..

Mr Black gagak on 23 June, 2009 said...

aku 1 jerk..xbyk..lallallala wah leh ajar aku drive nt

M i R u L @ SuGaR GliDeR on 27 June, 2009 said...

nk tanye skit..skolah mandu mane yg ajo klo naik bukit gune gear tinggi2??mmg la lmbt..xde power..tu yg kdg2 kete xdpt naik tu..hohoho.. =p
**konon2 mcm pndi bwk kete je..lesen pn blom tentu ada kn..hahaha.. =p

_ciK ja_ on 28 June, 2009 said...

~ abg mirul...
aahahahha.. itulah pasal haish.. menda lah ajai niekan..
ish2.. teruk..

farhanfirdaus on 07 July, 2009 said...

pokcik raso baik cikja bwk keta lombu jolah..xdo gear..sonang sikit..

 

Friends