Saturday, January 31, 2009

Saya Dah GRAd~

hello.. assalammuialaikum.. ape khabar semua..
hahaha.. mcm nak mengacara majlis plak rasenyer..
sebenarnyer nak ngacara majlis penganugerahan... cewah2..
pada usia cikja hampir mencecah ke 23 thun..
barulah cikja dianugerahkan datin eh2.. silap2.. bukan datin.. yang di pertuan besar.. opss.. lagi ar tipu.. sebanrnye....
*cikja dah lulus TEST JPJ*
sila tepuk tangan cepat... *clap2*...
ok selepas dari tarikh 29hb 1 2009... cikja dah boley dah isi tempat driving lesen cikja kalu isi borang.. boley ar cikja isi.. no lesen dan kategori D... hehehhe...
berbalik kepada majlis kite yg asal.. kite persilakan cikja untuk memberi sedikit ucapan...

*ehem*betulkan mic...
terima kasih kepada semua yang membaca.. *sambil mengesat2 air mata*....
terutama sekali kepada cikgu memandu saya... En MAtNOor dan Pakcik Rashid... yang tidak jemu2.. mengajar saya.. daripada zero to hero*sengih*... kepada emak dan ayah saya.. yang mendoakan kejayaan.. yang tidak putus memprovok saya apabila saya mengatakan bahawa bawak kereta itu adelah susah... jugak tidak lupa kepada kak saya.. yang jugak mentertawakan saya apabila mengadukan kesalahan yang dilakukan saya.. **mengalirkan airmata.. kerana tidak siapa pernah menyokong saya**.. abg saya yg memberi semangat dgn mengatakan selepas ini saya boley pergi beli DVD sendri... *senyum semula*... jika tidak kerana provokkan itu.. dan semangat itu.. tidaklah saya sehero ini skrang... tidaklupa kepada sahabat baik saya.. Norehan.. yg mengatakan.. bahawa *ko takkan lulus.. semua member2 kite buat dua kali.. ko mesti buat dua kali.. mende tu susah*.. itulah kata2 beliau.. dan kerana kata2 tersebutlah.. moral saya kembali down.. dan bertanya plak kepada kawan cikara si YAsir.. jugak.. mengambilnya sebyk 2 kali.. kawan baik saya..syam.. jugak mengatakan..*ala bukan mati pun kalu fail..blh buat byk kali cikja suka*...mulalah down2.. rase mcm tak confident je.. bila tanya pada sorang mamat nie.. si Hanin.. brapa kali dia amik test JPJ.. dia pun kate sekali je.. semangat mula membara2.. *pergh kalu dia boley sekali takkan aku tak boley...*.. begitu jugak kakk dan abg aku.. semua sekali.. so mulalah tekadkan dlm ati.. sekali je amik..hehehe.... and I did it.. mase ari test tu..pahatkan dlm otak.. nak jadi seperti idola2 aku..

1- liz ... bawak kereta dari melaka ke KL tu...
2- chika... bawak keta dari johor ke kl tu...
3- dieyla... mempunyai kereta sendri**jeles...
4- kakpat... boley gi jejalan takyah naik bus pun..
5-of courselah pemandu terhormat haku... nurul alauwiyah..

kalu mereka2 dia atas ini boley??... nape tidak cikja.. semangat.. terima kasih semua... akhirnye... cikja berjaya... **menangis lagi**... wakkaka...

ok untuk full story pasal test JPJ kat bawah nie.. sila baca dan komen sekali.. kekek..:P

19 org Komen-mengomen:

Liz on 30 January, 2009 said...

hohoho..idola tu..
haah..aku yg takot2 pon da bleh bawak kete sorang2 dr klang ke mlaka..

kau mesti bleh!!

n4dh!3r4 on 30 January, 2009 said...

wah3.. taniah kpd cik ja ye!

awat x tny cik nard je? cik nard amek test JPJ utk kelas D + B2 in a day skali jek taw!!~ :D

kalo nk cik ja bley masukkan cik nard skali dlm list id0la sbb cik nard da drive dr png ke sint0k..hua3 :p

**bangga la sgt kn**

Aduka on 30 January, 2009 said...

wooo.. cik ja dh ade leseeennn.. bgus2.. tahniah lew.. kite gak xde lesen lagik.. huk huk.. lesen telebisyen ade lew.. bleh ke nak bwak kete aaaaa?? ke bwk telebisyen atas jalanraya..? boleh ke gituw? *thinking*

Anonymous said...

hahaha~
kelakar ok cikja ni.
:P

tahniah tahniah!
pasni leh drift!
tak pun jom lumbe!
hahaha~

CikJa on 31 January, 2009 said...

liz~
tulah pasal.. terimas...

nad~..
kekek.. skali gak??.. hehhe.. ok naik cikja up nama kamu..

aduka~..
uish ape tunggu lagi.. pi amik lesen nun..

dieyla~...
owh idola ku jugak...
kekeke.. ok no hal jom2..

Aishahtur on 31 January, 2009 said...

haha aku ingat grad ape tadi. tahniah tahniaah

Anonymous said...

walaweh!
finally ya...
congrats sis!!!

CikJa on 31 January, 2009 said...

cato~
uisk.. susah tu dik nak lulus.. tu yg gembira sakan..

loque~
tau takpe..
alhamdulillah..

Anonymous said...

haha..lawaklaa..
kisah mengambil lesen ker?
lek arr..
bukan susah pon bawak keta..
hehe..
congratz arr kalo dah lulus..
nak tumpang boleh?
hehe..

CikJa on 31 January, 2009 said...

jaws~
hehehe dah lulus lah..
hahhaha..

Anonymous said...

Congratz..

actually bukan susah pun bawak keta. cuma kena berani n jgn gelabah je.

dah dpt lesen ni. jgn seronok terlebih plak. hati². kalo bawak budak2 kat belakang soh dorang pakai tali pinggang. nnt kena sama bawah 17tahun. hahaha. macam iklan la pulak.

org kata dpt lesen = memedekkan nyawa. so, jgn la meng'ia'kan kata-kata ni.

Ragards,
KE
(komen skema drpd ku)

CikJa on 31 January, 2009 said...

shifu....
ok sgt skema...
terkedu bila mmbacanye...

Anonymous said...

wah!..tahniah cik ja!..lps ni bole la bawak aku jalan2 yea..hee..

hulkymes on 31 January, 2009 said...

cayala.. wahaha

CikJa on 31 January, 2009 said...

shafie&kusu...
toceh2..boley2.. nak pi mane? bulan bintang?

hulkymes..
cayalah..*buat gaya nubhan.. pewwwwwiittt

Erieq on 31 January, 2009 said...

tahniah.,jadi lah pemandu yg berhemah :P

Mel on 31 January, 2009 said...

tahniahh

lepas ni bwk saya jalan2 dgn keta boleh..? :-)

CikJa on 31 January, 2009 said...

erieq..
hehehe.. toceh2..

bv...
heheheh..
bole2.. jom2

on 01 February, 2009 said...

cik jaaaaaaa..
tahniah la eh
dah dapat lesen memandu
hati2 memandu
biasa la...baru2 bawak kete
mesti takut2 lagi
jangan drift dah ler

hehhehehe

(^_^)

♥Yanie Putrajaya♥
*********************************

 

Friends