Monday, November 10, 2008

EYE ON MALAYSIA kat melaka

uiks.. mengikut.. tajuk entry.. aktiviti semalam adelah ke eyes on malaysia... tapi bukan kat titiwangsa tu.. tapi yang kat melaka.. uols tau tak yng dia org dah ltak eyes of malaysia kat melaka??? agak rugilah kalu uols tak tau... hehehhe... diaorg buat openning.. 7hb ari tu.. tapi mase tu aku maseh lagi di kedah ondaway balik melaka.. so tak dptlah nak meriah kan keadaan.. dgr2... mawi pun buat show mase openning tu... tapi tu seme tak berapa nak penting... yang penting aku nak naik benda nie.....

nak jadikan cerita... petang tu.. ntah aku pun tak tau ape yang berlaku.. aku bgn2 dari tido.. anak buah aku aka kakak.. dok lah sibuk soh aku bgn.. katenyer.. nenek nak bwk pi naik eyes on malaysia.. aku cukup hangin kalu budak nie kejut.. sbb memekak je lebih.. lepas tu aku kate kat dia...

arghh malas maklang...
betul ke maklang tak mau pi???.. tak mau pergi sudah....
nenek2!!!!! maklangkan dia tak nak pi....

dlm ati aku berkata.. aduhai.. mengacau betul puteri mau beradu.. erk.. diaorg nie memang pantang betul tgk aku tido.. ade je kijeannyer... so aku bgn pisat2... cas bateri kamera.. sejak dari abis mase kat UUM ari tu aku tak cas lagi.. kot lah jadi pi karang.. sodih je tak dpt amik gmbr...

lepas tu.. aku tgk seme macam lex je.. tak de ura2 macam nak pi pun.. aku pun bgn2 makan2 disebbkan aku tak mkn mase lunch tadi.. tiba2 terlapar plak..ghupa2 nyer mak aku nak lepaskan tgk crita batu belah batu bertangkup dia... kekeke.. aaduhai.. dlm kul5 .30 lepas aku bermakeup2 berrsiap2.. kami pun gerak lah...

nielah eyes on malaysia kat melaka tu... takdelah lain sgt ngan kat titiwangsa tu.. sama je.. cuma eyes on malaysia kat melaka takleh nmpk KLCC( mcm dlm apa kata hati).. dan yang nie.. betul2.. terletak kat tepi muara sungai melaka.. serta bley nmpk selat melaka.. kalu2 silap2.. dia amati betul2.. bapak aku kate bley nmpk sumatera...

for surelah... ibu kulah yang membayar dwet tiketnyer... kanak2 5 ringgit... dewasa 10 ringgit tapi kalu yang ade student card 8 ringgit dan warga emas 8 ringgit....seme skali semalam baru 29 ringgit... tapi kalu kamu org luar melaka.. lain regenyer... cepat2 kepada org melaka seblum nek rege...

yang kat atas nie senarai rege dia... beleklah... haku yang gayat taksabar nak naik..
nielah si kakak.. haku ckp.. soh buat muka gembira.. cenggitu je muka gmebir dia.. ntah paper.. tak leh masuk tomtombaklah kamu nie kakak.. usaha lagi...

mak aku dan cik ara... see muka nervous emak.. yolah emak aku takut kalu nak nek benda polik2 nie.. kekekek.. tapi dia tkut nak lepaskan cucu dia ngan kami.. takut kami baling cucu dia ke bawah.. wakakakka (golak syaitan)...
wajiblah ade muka kami berdua kegembiraan...
yang nie dlm gondola tu... keekeke kakak control cun... see.. view kat blakang tu.. tulah selat melaka uols...
omak dgn muka nebesnyer... berserta cik ara...
aku dan omak... kekeke.. dgn berkata.. yo omak lex lah.. takdo bondanyo... kekekke....
aku dan eyes of malaysia....
aku makan dgn lahapnyer...( aku nie dah kena sindrom.. lapar aje.. aduh2)
dan ini pic yang paling disukai... kekekke... thanx cik ara for the best capture...

5 org Komen-mengomen:

~ErinAinAzeren~ on 11 November, 2008 said...

bestnye..nak gie gak..!!

Liz on 11 November, 2008 said...

yeah..tak sabar nak balik mlk

CikJa on 11 November, 2008 said...

jom2.. cepat2.. kalu cuti sekolah nanti ramai org..:D baik copat seblum naik rege...

CikJa on 11 November, 2008 said...

liz~
cepat2 balik melaka..
seblum naik rege wei...

ezo on 12 November, 2008 said...

wahh

syoknya naik eyes on mesia

ezo x pernah try lagi

entah bila nak naik pun tatau la

huhu

 

Friends