Tuesday, December 23, 2008

Ceritaku Pandanganku~...part Two

ceritanyer tetap sama.. dgn cerita yang part one.. cerita ape lagi cerita pasal Cikja ke PKN..

ok episode lalu cikja dah cerita pasal makan, aktiviti, budak2 khemah, korang mesti pelik nape kiteorg otai?? sbb (ape org panggil ketua wirawati alpha.. ade satu nama dia.. aku dah lupa..) org tu.. kawan cikja, duk satu khemah si shara.... so tak de hal.. mase kira org kalu tak cukup pandai ar cover.. kalu lambat.. takpe.. budak tu tolong cover jugak.. kekeke.. so undercontrol.. pandai ek.. kekeke..

cikgu dayang.. satunyer jurulatih yg muda sekali.. so kiteorg panggil dia kak dayang.. dia baik ngan kiteorg tmbhan plak dia jurulatih group alpha.. so tu yang asyi dpt keistimewaan je.. baik jugak ngan cikgu borhan..

selepas seminggu... mulalah episode keterjalan cikja.. dok ushalah budak ensem.. bley dikatekan group alpha nie adelah beberapa org ensem.. begitu jugak dgn group delta, charlie, delta.. first guy yang kiteorg aim.. adelah.. nak cerita ke??? budak kelantan sorang tu.. (betul ke dia yg pertama cik liz?).. paling kelakar.. mase curik amik gmbr beliau.. tapi beliau perasan siap posing lagi.. dan kiteorg rase mcm erkk.. poyo giler mamat nie.. dgn nada tak puas ati.. siap usha org soh tnya ape nama dia.. sazali.. giler kuno nama tersebut.. dan kami percayalah.. mcm giler je.. then usha2.. last dptlah kat member aku nie.. kami dpt tau nama betul dia pun secara tak sengaja.. mcm sengal je.. lepas tu terus jadi geng otai.. kekeke..

kiteorg kat kem.. jarang org tak kenal.. tapi kiteorg je tak kenal org..kekeke.. lepas tu.. nak dekat sebulan mcm tu.. bebudak nie mulalah berkapel2.. hampir keseluruhan budak khemah aku ade pasanganyer.. mase kat kem.. amy dgn azhar, shara ngan ajai, zura ngan hanif, jue dgn mie, liz??(mase tu baik ngan syamkan??).. aku??.. tak de sapa.. ade lah sorang budak delta tu nak kat aku.. ape nama dia... ermmm....naim.. tapi aku taknak.. giler.. jual mahal siot.. sbb aku baik dgn semua org.. malas nak keep it serius mcm diaorg tu.. kekekke.. tyme2 tu.. aku liz dan syam memang baik bertiga(ok ingat nie sbb nanti ade cerita berkaitan ini).. sbb beliaulah org pelik tersebut.. ape yg pelik ek???... ntah aku pun dah terlupa.. tapi adelah yang pelik membuatkan kami tertarik nak berkwan ngan beliau..... tyme tu geng betul2 kamcing aku( liz,shara amy)(ini pun akan berkaitan).. antara org ensem lain.. arif rahman.. beliau memang ensem lepas tu geng2 beliau.. semua mcm perghh.. mantaplah.. lepas tu.. sape lagi ek?? adelah 2-3 org dari delta yang bley tahan jugklah.. mcm2 lah.. selain kami 4 org ade jugak geng lepak lain.. gemuk,market,botak kurus mata kuyu, mie, hanif, wan, .. selaluye kami lepak kat padang kawad sesama.. memang best..(ape yg best).. tgk org dating ngumpat sikit.. lepas tu kacau org dating.. mkan2.. ape ek yg kite borakkan??.. mcm kelakar je.. bosan2..

tak lama gembira tu.. aku ingat lagi kejadian tu.. 2-3 hari lagi cikja nak kena pergi UIA.. serangan org halus pun tiba... memang menakutkan.. paling menakutkan dlm sjarah kehidupan.. dah tak mau jumpa yg lebih menakutkan.. histeria... bukan filem tu tau.. tapi betul2.. memang sgt2 teruk... org yg ade je tau betapa teruknyer dan takutnyer.. erkk takut2.. aku tak tgk pun org yg kena.. aku tgk.. org yg melawan benda itu.. memang tkutlah.. tapi liz.. pergi tgk.. ade ke dia ajak aku... owh tidak... hahahha..(nmpk tak beliau memang berani)... disebbkan kami satu khemah nie anak2 bongsu belaka.. memang tkutlah.. dan aku.. lagi best.. kol cikara, busu cikja, abg... ingat lagi tyme tu pilihanraya.. dah kate bongsu... abg aku terus dtg.. mintak bwk balik aku.. den dgn rase bangganyer.. aku pun balik dan dtg balik seblum kul 6 ptg sok.. alah balik tu dlm pukul5 pagi rasenyer... tak best sgt pun kejap je.. mase balik umah lah.. dapt tgk betul2 muka aku.. sah betull dah itam.. aduhai.. sedih giler... aku mase tu.. petang tu seblum balik.. ajak mak beli pencuci muka, cream, dan lain2.. serta KFC untuk bebudak yg tak dapt pulang.. kekeke.. malam tu.. tido dlm keadaan yg takut.. dan sejuk.. memanglah...((((tak mau cite))) yg penting aku tak kena.. begitu jugak kekawan ku yg lain...

cite lain.. ok seblum benda2 tu terjadi.. kiteorg dlm klas kenegaraan seminggu.. (sepattnye buat kat UIA tapi ntah pesalntah buat kat kem plak...) budak UTM yang handle... lepas tu buat lawatan tempat bersejarah.. dlm melaka.. mcm lawak gilerlah.. sbb semua tempat yang dilawati dkt giler ngan umah cikja...mase cikja pergi a famosa tu.. cikja jumpa mak cikja.. kekeke.. lepas tu.. balik, pergi mandi air terjun.. syok abis... sejuk... lagi ape yg tertinggal cerita kat kem???.. pasal ape???... rasenyer takde.. kalu ade nanti aku cover balik... jom ke UIA

ok teruskan cerita kite di UIA.. aku di tempatkan di mahallah safiyyah.. mula sampai tu.. kiteorg memang tak bley pilih member.. kena duk ikut bilik yang di tentukan.. aduhai... mase nie aku sedih sikit.. sbb dah ar baru je mengalami pengalaman yang menakutkan.. lepas tu kena duk sebilik ngan budak2 lain.. lepas tu.. kiteorg pun tukar suka sama suka.. first day je aku dan nana rajin turunkan tilam.. lepas tu.. dah malas.. aku pernah tido bawah katil amy.. sbb takut.. kekek.. nape takut duk kat bilik tu.. bilik kat UIA tu memang pelik sikit.. katil kite tak bley tgk org lain.. nama je duk sebilik tapi lain2 compakment.. ntah paper.. takut aku.. tido tak nmpk org lain.. tyme nielah aku tido pakai ubat batuk.. mcm ape je.. well memang batuk sikit.. dan pengejut setia kami.. tetap liz.. tapi kali kiteorg dah duk sebilik..

D3.6 itulah bilik cikja.. mase duk kat UIA.. takdelah bebas sgt.. sbb kan ke baru lepas histeria.. lepas tu.. benda tu mcm ikut kiteorg sampai UIA.. tragis betul ceritanye..sampai satu tahap tu.. dia bley panggil nama.. lepas nie dia nak pi kat sapa.. memang takut tahap maximumlah.. ish2.. aktiviti yg kat UIA ade masuk klas.. ade part kenegeraan, team building, khimat komuniti.. klas2 tu memang best.. yg tak best adelah.. Physical Traning dia.. pergh.. waa cakp sama lu lagi perit daripada kat KEM.. dulu kat Kem bley ar manja2.. kat UIA.. no more.. yg jaga plak komander.. so kalu lmbt.. sure kena punya.. sib bek dia jaga tyme physical training je.. kalu mse lain2 tu kak fasi yang jaga.. tu pun byk sakit ati gak.. sbb serabut giler diaorg tu.. ok aku tak depun baik ngan sesapa mase tu... (hah ah.. tak baik ngan fasilah)

ape yang lainnyer physical traning kat UIA.. ade satu hari tu.. aku tak ley lupa sampai bila2.. dah lah hujan.. kiteorg kena paksa lagi lari satu UIA.. adeh mcm org giler aje.. bley dikatekan nak2 hari kamu terpaksa rentas ujan.. tempat training dia dahlah jauh... sapa yang duk kat UIA dia tau.. berapa jauhnyer mahalah safiyah ke kompleks sukan.. tiap2 hari jalan kaki ok.. memang peritlah.. tulah dulu kat KEm manja nak mampus.. kena komander yg jaga.. amik ko.. ko tak senam dari jauh dia dah jeritkan ko.. teruklah kitorg kena.. dah last2 tu.. mase dah ramai2 sakit.. bbdk buat protes.. baru diberi kelonggaran.. aku pun terjatuh jugak sakit.. demam.. batuk(even tiap malam makan ubat batuk tapi tk baik.. overdose kot).. sampailah ssatu tahap tu.. aku soh mak amik.. yelah asyik demam berbalik2.. baik aku balik.. taklarat nak jalan.. dah ar bukan bley duk dlm bilik.. nak duk bilik sakit saing2 dgn budak kena histeria??? owh katakan tidak.. memang fasi2 kat UIA tu tak bagi can langsung.. menyampah aku.. mase aku balik tu.. ramai jugak yg tak tahu.. sbb aku cuma ckp kat liz je aku mungkin balik.. mase balik tu.. siap tinggalkan note kat meja dia.. soh jaga diri bebaik.. sebb mase tu kiteorg dah krisis dah ngan member sorg lagi tu.. memang nak balik tu.. org PKN tu bukan bley senang2 bagi.. pergh banyaklah kena bagi alasan.. itu ini.. last mak aku speaking speakong sikit.. lepas.. lepas 2 mintak mc kat doktor wad kecemasan lagi.. selama seminggu.. lepas balik.. lepak2 kat umah tenangkan fikiran(sebb???)...

lepas seminggu baru aku balik semula... macam2 aktiviti aku terlepas.. cth dikirbarat..mcm2lah persembahan.. ah lantak.. kekeke.. mase aku sampai semula kat UIA.. aku dgr Liz pun balik gak.. org lain berbulu je.. yelah sah2 diaorg memang berbulu ngan kite.. abis kite lepas plak tu kuar.. lagi ar org berbulu... hahaha...lepas dari aku balik tu tinggal dua minggu je lagi nak abis PKN.. aku dan liz.. memang tak sabar nak balik.. macam kelakar je.. paksa tu abg aku dtg jugak mase hari last tu.. memandangkan penutup sampai ke petang.. dah org tu kate bley balik ari tu jugak.. so takkan lepaskn peluang.. camne2 pun nak balik ari tu jugak.. walhal.. semua pun balik keesokkan arinyer.. sbnarnyer kiterorg dah malas nak lepak kat situ lagi dgn perangai org yang so annoying..

kiteorg kena khidmat komuniti byklah tempatnyer antaranyer.. kemas sekolah kat sungai penchala... lap surau kat penchala jugak.. kemas tadika kat segambut.. cat tembok kat mont kiara.. tanam pokok kat taman negara kot...kemas2 balai raya kat padang merbok.. macam2 lagi.. paling seronok sekali mase dapt main playground.. seronok giler ar.. lepas tu... ingat lagi tyme cat tembok kat mont kiara.. org lain semua bertembok2 cat.. aku ngan liz.. satu tembok.. cat plan2.. kekeke.. malas wei.. dah ar panas.. giler ke.. mase tu.. aku dah menjaga kegelapan muka aku.. agar takdelah hitam sagt mase nak pi matrik nanti.. yelah aku ade mase 10 hari je.. untuk putih.. so kena mula dari mase tu.. cemburu dgn matahari.. kekeke..(antara sebb nape kiteorg nak balik awal)..

mase modul kenegaraan sekali lagi kiteorg di bawak keluar di kuala lumpur.. pi KLIA, taman putrajaya, planetrium.. dan beberap tempat lagi yg aku dah lupa.. dah ar naik bus kilang.. pakai baju mcm org keje kilang. kekeke..( to be continue...)

3 org Komen-mengomen:

Liz on 23 December, 2008 said...

ahahaha..ko igt banyak mende ja..
aku banyak da lupa..isk2

nurul hafiezah on 23 December, 2008 said...

huhuhu...terkenang kisah lalu..
kuat btul ingtan anda....
nileh wat bukunie...
kuikuikui

CikJa on 30 December, 2008 said...

liz dan along..
hahha.. ingat sikit2 je.. byk jugak yg dah lupa..
sok nanti dpt PKN.. pergi tau.. seronok..

 

Friends