Friday, December 19, 2008

Kenapa Saya Tak mau Jadi CIKGU?? Part TWO

perhatian ya teman2 ku sekalian..
sesungguhnya
..
aku tak lagi buat keputusan untuk jadi ke tak cikgunyer..
kekeke.. korang mesti pikir aku akan jadi kn??... setakat nie blum lagi.. masih gigih dgn pendirian.. ermm.. bukan ape tak mau jadi mcm gmbr kat ats tu.. kekeke.. seblum jadi guru nie. kena buat persedian yg cukup.. dari segi mental dan fizikal..

1- cara dan ngadap bebudk yg bijak pandai skrang nie..
2- kalu guru sandaran.. mestilah bersedia untuk ngajau ape aje...
3- pergaulan dgn cikgu2 sekolah itu plak.. yelah lama dah takde interaksi dgn org lebih berusia dari kite... kekek.. lain tau pendekatan dia..


k lah 3 aje aku bagi.. kdang2 idup nie byk betul alasan bukan.. wakkaka.. nak buat macamane kite nie panusia saje.. so alasan dan kehidupan tu tak pernah pergi jauh.. cuma kadang2 kite kena tabahkan hati untuk dia pergi jauh dari kite.. kekekek..

2 org Komen-mengomen:

Dieyla on 19 December, 2008 said...

for me la kan.
ni my opinion la kan.
pompuan ni memang sesuai sangat2 jadi cikgu.
hehehehe~

ok ape kalau cik ja jadi cikgu.
kene ade confident je la.
dah lah cuti2 pon dapat gaji.
siap dapat bonus lagi.
mane ade keje lain macam tu?
kan kan kan?
ngeh ngeh~

_ciK ja_ on 19 December, 2008 said...

dieyla~
wah provok nmpknyer..
kekeke..
ntahlah.. mcm tak yakin je nak jadi cikgu..
tgklah mcmmane..
jadi pensyarah mungkin??

 

Friends